Zootropolis -recenzia

Áno, možno si už Zootropolis videl, čo je super, ale ja ešte nie. A mám pocit, že veľa ľudí tento animák zbytočne podceňuje. Lepšie neskôr ako nikdy. Tak poďme sa na to pozrieť.

zootopia

Zootropolis je film o meste, ktoré sa (prekvapivo) volá Zootropolis. Film je o malej zajačici menom Judy Hopsová a líške Nickovi Wildeovi. Judy sa chce stať prvou zajačou policajtkou, ale nikto ju neberie vážne. Keď sa ako dostane do Zootropole už ako policajt, stále ju nikto neberie vážne, až kým nedostane pridelený prípad s záhadne zmiznutou vydrou.

Predtým ako si niečo pomyslíš, tak STOP. Toto nie je podobné nijakému inému animovanému filmu.

Hneď zo začiatku musím povedať, že interakcia medzi dvoma hlavnými postavami a ich správanie boli úžasné. Celý film je totiž o zvieratách, ktoré sa správajú ako ľudia ale stále majú isté zvieracie črty. Animácia je skoro dokonalá, ale niekedy jemne poklesne. Každý chlp na zvierati vyzerá dosť reálne na to, aby si uveril že ide o živé zvieratá. Judy, ako jedna z najlepších postáv, má aj najlepšiu osobnosť, schopnosť vyjadrovania a vtipnosť/ zábavnosť. Má najväčšie spektrum emócií, ktoré sa striedajú ako u každého podceňovaného človeka. A to je najväčšie plus filmu. Celá uveriteľnosť, napriek tomu, že to je animák.

Každá postava má svojich 5 minút slávy a každá postava je vtipná a zaujímavá. Ako som už spomenul rovnako ako aj animácia, tak aj postavy sú bezchybné.

trailer_thumbnail_zootopia_aja_e55a1c69

Na sekundu sa ešte vrátim k príbehu, ktorý dokonale kombinuje humor, smútok a strach. Humor, ktorý je fantastický, sa zapáči každému bez ohľadu na vek. Väčšinou keď sa o niečo podobné animáky snažia, tak dospievajúci a dospelý sa maximálne tak pousmejú. Zootropolis rovnako ako aj V Hlave, je úžasný príklad zábavného filmu pre všetky vekové kategórie. V kine bolo pár momentov keď sa všetci, bez rozdielu na vek smiali. To je úžasné a som rád, že po dlhej dobe sa to konečne nejakém filmu podarilo. Taktiež, pre teba možno malé plus, ale toto je prvý Disney film, ktorému sa (konečne!!!) podarilo komerčne aj kriticky prekonať úspech toho jemne príšerného a otravného Frozen.

maxresdefault2

Celkovo je Zootropolis jedným z najlepších, najzábevnejších a najemocionálnejších filmov za posledné roky. Postavy, každá s vlastnou osobnosťou sú úžasnél; animácia, bezchybná a nádherná a humor pre všetky vekové kategórie. Zootropolis je film, ktorý je zbytočne podceňovaný veľa ľudmi, lebo vyzerá ako vtipný animák. A presne to je. A presne to je obrovské plus. Zootropola zobrala všetko, čo bolo dobré na animákoch ako Inside Out a ešte trochu to vylepšila. Možno jediný menší problém je miestami predvídateľnosť, ktorá sa však dá odpustiť.

Zootopia

U.S.A, 2016, 109 minút

Réžia: Rich Moore (Wreck-it Ralph) a Byron Howard (Tangled, Bolt)