Batman v Superman: Dawn of Justcice -recenzia

Tak a je to tu. Batman vs. Superman na veľkom plátne. Mne osobne sa Man of Steel páčil a filmy 300Watchmen sú rozhodne medzi mojimi najobľúbenejšími komiksovími adaptáciami. Poďme sa pozrieť na to, či si tento snímok zaslúži tvoje peniaze.

batsignal

Ben Affleck ako redesignovaný Batman

Aj keď sa film volá Batman v Superman, nie je to hlavná časť príbehu. Ak si videl traileri a nie si úplne blbý, tak si si určite dokázal predstaviť o čom tento 2 a pol hodiny dlhý film bude. Prvá časť je o spoznávaní postáv a predstavení celej problematiky. Toto mal byť maximálne 30 minútový úsek, ale nie. Zack Snyder si spraví skoro hodinu plnú vecí a eventov o ktoré nikdo nežiadal. Naozaj nepotrebujeme rekapituláciu filmu Man of Steel a ani nepotrebujeme znovu vidieť ako a prečo sa Bruce Wayne stal Batmanom. Snyder si asi myslí, že to vidieť/ vedieť potrebujeme. Druhá časť je schylovanie k Batman v Superman bitke a bitka samotná. Rovnako ako pri prvej časti filmu, nič sa nedeje. Keď sa dostaneme k samotnej bitke, je naozaj krátka, ale má aj svoje zábavné momenty. A tretia časť je Dawn of Justice, formovanie Ligy Spravodlivých a to v zmysle Batman, Superman a Wonder Woman proti Doomsdayovi. Nič originálne ale tá bitka je vizuálne pôsobivá.

batman-v-superman-dawn-of-justice_bb788b6f

Poďme si povedať čo sa mi páčilo. Batman a Alfréd boli super dvojka s úžasnou chémiou medzi sebou. Ďalej, batmobil vyzeral úplne ako z Batman: Arkham Knight, čo sa mne stračne ľúbilo. Ben Affleck ako Batman bol celkovo úžasný, dokonca lepší ako Bale. Síce toto už je iba detail, ale nové Batman logo sa mi neskutočne páči.                                                                       Gal Gadot ako Wonder Woman bola fajn, stále jedna z lepších postáv v celom filme. Jej kostým bol pekný a jej akčné scény boli naozaj dobré, čo ma privádza k poslednej veci, čo sa mi páčila. Vizuál a niekedy hudba. Vizuálne je tento počin prehľadnejší a krajšie spravený Michael Bay, čo je úplne v pohode. Akčné scény, zvlášť tá posledná boli naozaj pekné a je krása sa na tento film pozerať. Hudobný podklad bol väčšinou dobrý, aj keď sa samostatne nedá počúvať.

batman-v-superman-poster-gal-gagot

A teraz na veci, čo sa mi nepáčili. Toho bolo celkom veľa. Hneď zo začiatku, film je pridlhý a je doňho nacpaného príliš veľa. Aj keď sa DC snaží o štart svojho filmového univerza, zatiaľ mu to nevyšlo. Taktiež, Batman, Alfréd a Wonder Woman sú jediné dobré postavy z celého filmu. Jesse Eisenberg ako Lex Luthor bola priamo príšerná voľba, pretože nehrá Lexa Luthora. Iba kombinuje Ledgerovho Jokera a Riddlera Jimma Carreyho. Príbeh je preplnený vecami, ktoré v ňom ani menuseli byť a sústrediť sa na postavy. Na film s názvom Batman v Superman je tam prekvapivo málo Supermana (neočakávaj Man of Steel 2) a ešte menej zo samotnej bitky, čo je smutné. Celý film je viac o Batmanovi a pripravovaní Justice League.

Batman v Superman: Dawn of Justice je ambiciózny film, no zobral si príliš veľké sústo a zabudol, čím má byť. Neber to zle, film je fajn, ale nie až tak. Povedal by som, že ak sa ti páčil Man of Steel, mal by sa ti páčiť aj tento kúsok. Síce nie je až tak zameraný na Batman v Superman, ani na samotného Supermana a väčšina postáv sú zlé alebo nezaujímavé, Ben Affleck ako Batman a Jeremy Irons ako Alfréd boli stále super. A Batmanov batmobil bol nádherný. Jednoducho, je tu kvantita nad kvalitou. Radšej si počkaj, až to bude v telke alebo na internete.

bvs-banner

Batman v Superman: Dawn of Justice

U.S.A, 2016, 151 minút