Watcraft: The Beginning -recenzia

Režisér Duncan Jones nie je známy vďaka veľa veciam, ale niečo o ňom je zaujímavé. Napríklad, je synom Davida Bowieho, ale nevyužíva to v svôj prospech. A po druhé, natočil Source Code Warcraft. A ak by jeho najnovší film vyšiel, zmení to videoherné filmy navždy. Ak bude tento zlý, mali by sme si tieto filmy odpustiť.

Warcraft je filmové spracovanie prvej hry z rovnomennej série. Príbeh je o konflikte dvoch mocností, Hordy a Aliancie. O čo ide je vlastne to, že orkovia sa snažia opustiť svôj domov, ktorý umiera. V tomto cieli ich vedie mág Gul’Dan, ktorý sa dosť podobá na Emperora z Star Wars. Keď prejdú cez portál, ktorý im tento mág pomohol spojazdniť, ocitnú sa v krajne Azeroth, ktorej vládnu ľudia. A ľudia musia týchto nezvaných návštevníkov zastaviť predtým, ako ešte viac orkov prejde tou bránou. Avšak jeden orkský náčelník, Durotan, začne uvažovať o tom, či by nebolo lepšie aby spolupracovali s ľudmi a spoločne prežili. Konieckoncov, je tu väčšie zlo, čo musí byť zastavené. Bum, máme hotový koncept zaujímavého dvojhodinového fantasy filmu.

wcmovie02big

V tomto filme sa bude veľa ľudí strácať, hlavne kôli obrovskému množstvu postáv, lokalít a celkovým množstvom informácií. Po pravde, nikto nechcel aby to bola takáto zmiešanina. Všetci sme dúfali, že sa z tohto ukáže ten najlepší film podľa videohry, ktorý bol kedy natočený. A pre mňa je.

destiny-warcraft-movie-poster-675

Najprv o tom, čo sa mi páčilo. Vizuálne efekty. Wau. Prvý záber zachytávajúci Durotanovu tvár má v sebe toľko emócií. Celý film a všetky efekty v ňom vyzerajú neskutočne reálne. A aj keď je tých efektov veľa, všetky vyzerajú úžasne.warcraft-movie-gets-a-few-more-intriguing-stills-495643-2

Taktiež boje boli úžasne spravené, hlavne zo strany orkov. Keď sa nejaký člen Hordy zahnal tým obrovským kladivom a rozčapil človeka na zemi, bolo cítiť praskanie kostí a brnenia. Durotan je bez debaty najlepšia postava celého filmu. Nielenže dobre vyzerá ale má aj dobre rozvinutú osobu. Viac menej každá postava bola dobre rozvinutá, aj keď Lothar, Gul’Dan a Durotan boli najviac.

warcraft-movie-dwarf

Mágia v tomto filme bola skvelá. Hej, Warcraft obsahuje aj mágiu a vo filme obsahujúcom mágiu, vo svete plnom mágie, chcem aby mágia vyzerala silná, super a tak ako si ju predstavujem. Preto si vždy v RPG hrách vyberám mága. V týchto svetoch je mágia supersilou. V niektorých filmoch nie je tak mágia ukázaná, ale Warcraft je našťastie presný opak. A hlavne keď sú úžasné vizuály spojené s naozaj dobrými zvukovými efektami, mágia je cítiť ako ozajstná.

screen-shot-2016-03-30-at-1-13-46-pm-672x353

A teraz sa poďme pozrieť na najväčšie problémy tohto filmu. Tempo. Film hneď zo začiatku na teba zhodí strašne veľa informácií a ak sa v tomto svete nevyznáš, budeš stratený. A približne prvých dvadsať minút vo filme idú hrdinovia z jedného miesta na druhé a, znovu, ak sa v Warcrafte nevyznáš, tak netušíš čo je čo. A po tých dvadsiatich minútach prestane byť to menenie lokácií zábavné pre všetkých. Taktiež v tom je nepotrebná love story, na ktorej ti vôbec nezáleží. Prečo tam musela byť? Nikdo nevie. Taktiež si myslím, že si mohol Blizzard vybrať aj iný príbeh z Warcraft vesmíru, napríklad Lich Kinga. A niektoré problémy s príbehom sú naozaj nepríjemné a viditeľné, avšak, stále je to zábavný film.

Plus, niekedy bolo doslova cítiť, ako niektoré scény chýbajú. Nie v zmysle, že by tam nejaká scéna, čo by mohla aj niečo vyjasniť byť, ale chýbajú scény ako kus príbehu, aby to mohli zosekať na dvojhodinový film. Preto sa teším keď/ak vyjde director’s cut tohto filmu, ktorý by mohol mať v pohode 4 až 5 hodín a pritom bude stále k veci.

travis-fimmel-lothar-warcraft-movie-header-675x379

Konieckoncov, Warcraft: The Beginning je veľmi dobrý akčný film, ktorý tiahne ku dnu neskutočné množstvo postáv, lokalít a celého príbehu. A aj keď sa sprva človek nevyzná, stále si film užije. Väčšina postáv je dobre rozvinutá, Durotan je najlepšia časť filmu a aj keď je tento film z veľkej časti preplnený efektami, sú úžasné. Hlavne výzor orkov. Dovolím si povedať, že začala nová éra pre filmy podľa videohry.

Warcraft: The Beginning

4,6/5

+vizuálne efekty, hlavne na orkoch