Toto Je Náš Svet/ Captain Fantastic -recenzia

Toto je rok indie filmov.

captainfantastic1280jpg-485641_1280w

Vstávať. O 10 minút rozcvička. Potom raňajky. Na tie si však musia niečo uloviť. Takto prebieha normálne ráno Bena (Viggo Mortensen) a jeho šiestich detí, ktoré vychováva v hĺbke lesa zatiaľ čo v nemocnici sa lieči ich chorá matka. Bohužiaľ, tá sa jedného dňa zabije a tým “donúti” Bena aby zobral deti, ktoré majú minimálny kontakt s naším svetom, do mesta na jej pohreb.

captain-fantastic-einmal-wildnis-und-zurck-captain-4-rcm0x1920u

Toto Je Náš Svet je o dvoch silných protikladoch. O rodine, ktorá vyrástla v lese a aj napriek tomu sú extrémne zruční, vzdelaní a medzi sebou si hovoria čistú pravdu “bez servítky” zatiaľ čo proti nim stojí náš, technologicky vyspelý svet, kde sa snažíme chrániť deti pred sexom, smrťou a dorgami a naša predstava dokonalého víkendu je Aupark. Ako som už povedal, Captain Fantastic si servítky neberie a na modernú spoločnosť nadáva všade, kde sa dá. Je to naozaj osviežujúce vidieť v tomto svete (reálnom aj filmovom) takýto druh filmu, čo sa môže odrážať aj na množstve slovenských kín, kde tento film premietali.

ar-an365_fantas_gr_20160629172904

Dnes spravím niečo netradičné a začnem s tým zlým. Názov filmu musí byť zmenený. To je všetko. V samotnom filme som nič nevedel nájsť ale názov Captain Fantastic v dobe keď sa kiná otriasajú superhrdinami nebol najlepší nápad. Slovenský názov je v tomto prípade naozaj lepší a aj samotnému príbehu sadne.

captain-fantastic-movie-pos

Čo sa týka pozitív, tých je veľa. Po prvé, postavy. Ben, rovnako ako aj dokonalí detskí herci, boli sympatické postavy s ktorými sa dal nadviazať vzťah hneď od začiatku, čo veľmi pomohlo v šťastných alebo aj smutných scénach. Kamera, aj keď nebola ničím špeciálna, dosiahla svoje a vo filme je viacero nádherných záberov. Príbeh bol neskutočne zaujímavý a celý čas si išiel silno za svojím, čo rozhodne pomohlo. Takýto originálny koncept zmiešaný s sociálnym a politickým komentárom robia z filmu neskutočne zábavnú jazdu, ktorá sa oplatí. Z celého filmu však veľmi vinikajú dve úžasné scény. Prvý dotyk detí a moderného sveta pri večeri u Benových známych a na konci pri (mini-spoiler-upozornenie) pohrebe matky.

Obe scény dokonale ukazujú dve strany mince našej spoločnosti a hlavne úžasne ukazujú jednotlivé postavy a to, že v každej z nich je jeden z nás.

Toto Je Náš Svet je úžasný nezávislý film a silný kandidát nielen na najlepší film roku, ale aj na najlepší indie film desaťročia. Film je vtipný aj smutný, plný zaujímavých postáv a prináša veľmi zaujímavú myšilienku o našom spôsobe života v tejto dobe. Teraz sa choď pozrieť či tento film nedáva nejaké malé kino blízko teba a ak hej, choď tam, kúp si lístok a pozri si tento film.

Toto je Náš Svet/ Captain Fantastic je svätý.

5/5

+Príbeh