Operácia Antropoid/ Anthropoid -recenzia

Antropoid- podobajúci sa vzhľadom na ľudskú bytosť.

anthropoid

Operácia Antropoid je film založený na reálnych udalostiach z decembra roku 1941, kedy boli dvaja československí parašutisti poslaní do Prahy aby zabili Reinharda Heydricha. Vo filme sledujeme čecha Jána Kubiša (Jamie Dornan) a slováka Josefa Gabčíka (Cillian Murphy)ako sa spoja s českou rezistenciou, ktorá im má pomôcť v ich cieli.

thumbnail_24585

Tento film funguje na polovicu. Všetko, čo sa vydarí je niekde neskôr vo filme pokazené. Preto nerozdelím pozitíva a negatíva ako normálne ale všetko to bude spolu na kope. Herci sú po väčšinu času výborný. Svoje postavy hrajú uveriteľne a veľmi sympaticky. Bohužiaľ, skoro všetci herci sú z Anglicka alebo U.S.A z čoho bohužiaľ vychádza príšerná výslovnosť mien. Nevadí mi to len kôli tomu, že títo ľudia sú hrdinovia ale viac ma vytáča fakt, že vždy keď sa niekto predstaví alebo niekoho osloví tak som bol úplne vytiahnutý zo zážitku.

Čo sa týka kamery, tá obstála väčšinou dobre až na jednu, tú najdôležitejšiu, scénu. Zdalo sa mi, že kameraman asi dostal epileptický záchvat. Na veľkú časť atententátu na Heydricha sa nedalo pozerať kôli neskutočne zlej kamere. Na druhú stranu, celý film má v sebe taký jemný šum, ktorý dodáva historický nádych. Hudobný podklad je extrémne zabudnuteľný a za reč veľmi nestojí.

3600

Operácia Antropoid je vizuálne zaujímavý historický film o najväčšom atentáte na území Československa. Všetci herci sú veľmi sympatický a hrajú svoje postavy veľmi dobre, no totálne znásilnenie ich mien ma veľmi vytrhlo zo zážitku. Kamera je väčšinou dobrá no pri najdôežitejsej scéne ide kvalita záberu extrémnou rýchlosťou dole. Ak počkáš pár mesiacov a nájdeš si film na internete, o nič neprídeš.

Operácia Antropoid/ Anthropoid je zábavný, aj keď s veľkými chybami.

2,6/5

+Herci