Hacksaw Ridge -recenzia

Doctor Strange je v kinách už 2 týždne a zatiaľ sa mi ho darí úspešne ignorovať a vypĺňať si čas inými filmami.

hacksaw-ridge-2016-andrew-garfield

Píše sa máj roku 1945, druhá svetová vojna sa končí a vojsko U.S.A bojuje na mieste zvanom Hacksaw Ridge v japonsku. Hlavný hrdina filmu je Desmond T. Doss (Andrew Garfield), vojenský medik a pacifista, ktorý za celý život nevystrelil zo zbrane. Hacksaw Ridge, rovnako ako aj film Full Metal Jacket, je rozdelený na dve časti. Prvá polovica filmu sa odohráva v Deasmondovom rodnom meste, kde sa stretávame s jeho maželkou Dorothy (Teresa Palmer) a jeho otcom, ktorý je veteránom prvej svetovej vojny, Tomom (Hugo Weaving). Potom sa film presunie do kasární a tu sa stretávame s ďalšími postavami, no hlavne seržantom Howellom (Vince Vaughn).

hacksaw1

Zo začiatku som sa tohto projektu trochu obával. Vince Vaughn bol pre mňa herec známy iba z komédií a remakeu Psycho, Andrew Garfielda som poznal iba ako Spider-Mana a potom som sa dozvedel, že film režíruje Mel Gibson ktorý si naposledy sadol za kameru v roku 2006 s filmom Apocalypto. Našťastie, nedávno som videl jeho najnovší film Blood Father a odvtedy som bol zbavený všektých pochybností.

mv5bmtu0mdgwnjcwmv5bml5banbnxkftztgwmdiwnjc0mdi-_v1_sx1500_cr001500999_al_

Spôsob, akým boli dve hlavné časti filmu úplne rozdielne bol neskutočný. Prvá polovica ukazuje krásu života a je pomerne vtipná, v momente keď sa rozpúta bitka sa všetka radosť vytratí a zostane iba hrôza vojny. A tou hrôzou film vôbec nešetrí a nebojí sa ukázať ako dramaticky dokáže vojna nielen fyzicky ale aj psychicky zničiť a zmeniť ľudí.

Všetci herci v tomto filme podávajú najlepšie výkony aké som u nich videl za veľmi dlhú dobu. Hugo Weaving ako Desmondov otec bol veľmi dobrý a toto bol jeho najlepší výkon od čias V for Vendetta. Vo filme hrá veterána z prvej svetovej vojny, ktorému všetci známy umreli a sklonil sa k alkoholu a zo všetkých vedľajších úloh je rozhodne ten najlepší. za zmienku rozhodne stojí aj Vince Vaughn o ktorom som netušil, že vie zahrať vážne role. Andrew Garfield ako Desmond je úžasný. Tam sa viac nedá dodať.

Vojnové scény v tomto filme sú hrôzostrašné. Hacksaw Ridge si neberie žiadne servítky pri ukazovaní príšerností vojny a spôsob akým sú tieto scény natočené ešte pridáva na sile týchto scén. Vo filme sú scény kde je možné vidieť iba emócie vojakov a streľbu z oboch strán. Mel Gibson natáča akciu neskutočne dobre a práve tieto scény vojny sa mi najviac zaryli do hlavy.

mv5bnjiznjuxmdaxof5bml5banbnxkftztgwnduwndu0mdi-_v1_sx1500_cr001500999_al_

Bohužiaľ, Hacksaw Ridge nie je bezchybný film a môj jediný problém si filmom je naozaj iba malá výčitka, ale posledná scéna filmu mi prišla veľmi rušivá a osobne by som ju trochu pozmenil.

mv5bmtqynzmymmetowrizi00ywzlltk1mwytywfhotqxnda4nwe4xkeyxkfqcgdeqxvynty0mtkxmtg-_v1_1

Hacksaw Ridge je úžasný film a jeden z najlepších vojnových filmov spravených. Prvá polovica filmu je vtipná a tónom veľmi rozdielna od hrôz vojny, ktoré čakajú v druhej polovici. Všetci herci sú úplne úžasný, no Hugo Weaving, Vince Vaughn a Andrew Garfield vynikajú. Vojnové scény sú plné hrôzy a detailne ukazujú horror vojny. Bohužiaľ, posledná scéna filmu mi naozaj nesadla, no to je naozaj iba malá výčitka.

Hacksaw Ridge je definitívne svätý.

4,9/5

+Andrew Garfield