Trolovia/ Trolls -recenzia

Minulý rok sme dostali Lego Movie a tento rok sme dostali Trolov.

trolls-movie-191570-640x320

Trolovia sú vždy veselí a stále si všetci spievajú. Žijú šťastne a bez problémov až do momentu, keď ich dedinu nájdu Bergeni, ktorí sú šťastný iba ak zjedia trola. Princezná Poppy, najveselejšia zo všetkých, sa vydáva na cestu zachrániť svojich priateľov s Vetvošom, ktorý je iný od ostatných trolov. On sa neusmieva, nemá rád hudbu a ani spev. Aj cez svoje rozdiely sa však naši hrdinovia musia naučiť spolu pracovať a zachrániť svojich priateľov.

trollstrailer

Trolovia majú veľmi farebnú animáciu s niekedy až jemne psychadelickými zábermi. Aj časti filmu ktoré majú byť temné a (pre menšie deti) strašidelné sú plné odtieňov fialovej, modrej a tmavej zelenej. Celý film hrá farbami a k tomu všetkému hrá hudba. Najznámejšia zo všetkých pesničiek je Can’t Stop the Feeling od Justina Timberlakea, ktorý zároveň prepožičal svôj hlas Vetvošovi. Tieto pesničky sú fajn, nikdy príliš neotravujú a tvorci používajú aj kapely ako Gorillaz.

trollsmoviebar4

Bohužiaľ, tam to pre mňa končí. V príbehu je priveľa nezmyslov a nezrovnalostí, niektoré dosť výrazné na to, aby si ich všimli aj deti. Postavy sú, rovnako ako aj samotný príbeh, nezaujímavé a za celý film som s nimi nenadviazal žiaden citový vzťah. Všetci trolovia sú vo svojej podstate rovnakí a v momente ako som vyšiel z kina, zabudol som mená polovice z nich.

sub-buzz-28474-1467219375-4

Trolovia je hlučný a farebný film, ktorý deti zabavý na hodinu a pol. Silná vizuálna stránka a chytľavé pesničky rozhodne upútajú pozornosť, no nezaujímavý príbeh a nevýrazné postavy vďačia tomu, že na Trolov začnete zabúdať 5 minút po opustení kina. Zvlášť s tohtoročnou konkurenciou ako Zootropolis a Hľadá sa Dory.

Malé deti sa zabavia, no ja som pri Troloch rátal minúty do konca.

2,3/5

+vizuál