Fantastické Zvery a ich výskyt/ Fantastic Beasts and Where to Find Them -recenzia

Leonardo DiCaprio má konečne svôjho oscara. Teraz je na rade Eddie Redmayne.

Newt Scamander (Eddie Redmayne) chodí po svete, nachádza úžasné magické bytosti a píše o nich knihu menom Fantastické Zvery a ich Výskyt. Teraz je spolu so svojím kufrom plným čarovných bytostí v New Yorku 20-tych rokov minulého storočia. Newt sa zapletie s nemágom Jacobom, ktorému sa omylom podarí vypustiť tieto zvery do nášho sveta, čo dá do pohybu celý príbeh.

fantastic-beasts-32

Všetci herci podávajú veľmi dobrý výkon. Hrdinovia sú sympatický, niekedy vtipný a správajú sa ako reálny ľudia. Okrem Eddieho, žiaden výkon nebol niečo nadpriemerné, neočakávané ani nijako nevytŕčal. Eddie Redmayne ako Newt však posúva film dopredu. Ovplýva charizmou a je to ideálna hlavná postava do tohto príbehu.

18fantasticbeasts2-superjumbo

Najlepšia časť filmu sú práve fantastické zvery. CGI v tomto filme je miestami až fotorealistické a všetky zvieratá vyzerajú ako časť svetu. Vždy sú to najzaujímavejšie na obrazovke a každá bytosť dostala dostatočne veľa času. Najzaujímavejšia a moja najobľúbenejšia bytosť bol veľký zletý vták, ktorý krídlami privolával búrky.

FANTASTIC BEASTS AND WHERE TO FIND THEM

Zatiaľ čo hrdinovia sú komplexné a zaujímavé postavy, záporáci sú na tom horšie. Namiesto toho, aby bol film iba o Newtovi a jeho nachádzaní zverov, vo filme je ďaľšia príbehová línia o temnom čarodejníkovi, Grindelwaldovi, ktorá mohla byť úplne vynechaná. Grindelwald je slabý a nezaujímavý nepriateľ a vo filme je ho príliš málo na to, aby sa oňho niekto zaujímal.

maxresdefault

Fantastické Zvery a ich Výskyt je zábavný návrat do čarodejníckeho sveta s zaujímavým príbehom, sympatickými hrdinami a naozaj fantastickými zvermi. Eddie Redmayne ako Newt Scamander je sila, ktorá poháňa film dopredu. Bohužiaľ, film sa snaží odôvodniť ďaľších 5 pokračovaní s nepotrebnou príbehovou linkou o nezaujímavom záporákovi, ale aj napriek týmto problémom toto je výlet do sveta kúziel, na ktorý sa oplatí zájsť.

Fantastické Zvery a ich Výskyt/ Fantastic Beasts and Where to Find Them je zábavný film, aj keď si ho v najbližšej dobe znovu nepozriem.

3,8/5

+Zaujímavý príbeh

+Hrdinovia

+Zvery

-druhá príbehová linka

-Grindelwald

One thought on “Fantastické Zvery a ich výskyt/ Fantastic Beasts and Where to Find Them -recenzia

1. Na mňa to působilo presne naopak – výkon predstaviteľa hlavnej postavy príšerne afektovaný a zbytočne nadnesený, vůbec neuveriteľný. Ostatní herci boli príjemní ale obzvlášť “záporák” Colin Farrel, o ktorom som si původne myslela, že bude tým najslabśím článkom. Príbeh bol nesmierne slabý a tvorcovia sa to snažili zalepiť špeci efektami, ktoré nakoniec působili až rušivo. Ale úplne najhoršie na tejto zaoceánskej frančíze Harryho Pottera bolo typické pchanie amerického patriotizmu do filmu a ešte nejaká tá ich povestná prehnaná politická korektnosť. (prezidentka černoška v 30 rokoch, iste..) Najlepším marketingovým ťahom potom bolo práve záverečné namotanie diváka na záporáka Johnnyho Deppa v pre druhý diel. Inak si neviem predstaviť, kto by si chcel pozrieť druhúčasť tohto filmu..

Liked by 1 person