Resident Evil -recenzia

Do kín sa 26.1.2017 dostane film Resident Evil: Final Chapter a aby sme sa na tento film pripravili, každý týždeň napíšem recenziu na jeden film zo série Resident Evil. Dnes začíname s prvým filmom z roku 2002, jednoducho nazvaným Resident Evil.

resident-evil-2002-red-dress

V tejto recenzií budú menšie spoilery, ale nič príliš dôležité. Resident Evil je adaptácia kultovej videohry rovnakého mena. Prvých desať minút filmu je asi najlepšia časť celého filmu. Odohráva sa v podzemnej budove menom HIVE, kde Umbrella Corporation skúša rôzne experimenty s biologickými zbraňami. Neprekvapivo, jedna takáto zbraň sa dostane von z krytu a zaplní celý HIVE, čo spôsobí že umelá inteligencia Red Queen, ktorá všetko v tomto megalabáku riadi, začne všetkých zabíjať. A potom sa dostaneme k príbehu. Hlavná hrdinka Alice (Milla Jovovich) nie je ani hlavná a už vôbec nie hrdinka. Aj keď má na konci jednu fajn scénu v Raccoon City, zvyšok filmu je hlavnou hrdinkou niekdo iný. Michelle Rodriguez.

601px-resevil1_003

Otázka: “Čo bolo na tomto filme dobré?” sa pri Resident Evil položiť nedá. Musíme sa opýtať: “Čo na tomto filme nebolo príšerné?” A dostaneme lepšie odpovede. Ako som už spomenul, prvých (približne) desať minút bolo naozaj fajn a ešte lepšia bola posledná scéna v Raccoon City a laserová miestnosť. Všetko ostatné bolo na hovno. Dalo by sa povedať, že kamera a kinematografia filmu sú dobré ale nijak nevynikajú nad zvyšok tohto filmu. Avšak, niektoré zábery sú veľmi podarené.

ofzd4vi0ypxz3t3nf25kgizqlrp

Ako horror, Resident Evil úplne sklamal. NIČ nebolo ani trochu strašidelné. Namiesto toho sa však z tohto filmu stal veľmi divný akčný film. Vždy keď sa začala nejaká “akčná” scéna, do pozadia prišla veľmi divná rocková hudba, ktorá nikdy nesadla a pôsobila dokonca aj jemne komicky. Všetci okrem MIchelle Rodriguez boli taktiež na hovno. Žiadna z postáv nebola zaujímavá a nikdy som nemal dôvod zaujímať sa o tieto postavy. A skoro som zabudol na CGI zo začiatku 21. storočia. Vôbec mi nechýba.

resident-evil-dogs

Resident Evil nie je dobrý film. Ani náhodou. Ak dve z troch najlepších scén nezahrňujú hlavnú postavu, asi sa niečo niekde pokazilo. A tých pár pekných záberov neospravedlňuje príšerné CGI, hlúpe postavy, smiešny dialóg a absurdné akčné scény. Dúfam, že ostatné filmy takto zlé nebudú.

Pri Resident Evil nepomôžu ani omamné látky.

0/5

+prvých desať minút