Rogue One: A STAR WARS Story -recenzia

Tak a je to tu. Prvý stand-alone Star Wars film od režiséra úžasného remakeu Godzilly z roku 2014. Je Rogue One: A Star Wars Story aspoň taký dobrý ako spomínaná Godzilla?

los-alamos-poster-tall-1536x864

S radosťou môžem povedať, že áno. Rogue One je super film a aj keď sa odohráva v Star Wars vesmíre, je to úplne iný film od ostatných s potrebným nádychom originality. Felicity Jones hrá Jyn Erso, dcéru Galena Ersa (Mads Mikkelsen), ktorý navrhol a postavil Death Star. Keď Rebeli dostanú správu o tejto zbrani schopnej ničiť planéty, Jyn sa rozhodne získať plány jej a spoločne s ďaľšími originálnymi postavami, ako je napríklad preprogramovaný imperiálny droid K-2SO (Alan Tudyk) a Chirrut Imwe, slepý bojovník ktorého hrá Donnie Yen, zastaviť Impérium.

rogue-one-darth-vader

Začnime s ním. S Vaderom. Nechoď do kina kôli tomu, aby si videl/a Darth Vadera, pretože je vo filme dokopy asi iba na 5 minút. Ale keď už sa na plátne ukáže, je to tá najlepšia a najzaujímavejšia postava v tom momente. Čo sa týka ostatných postáv, všetci sú veľmi zaujímavý a všetci dostanú približne rovnaký čas na obrazovke, takže nikdy nie je nikoho priveľa. Z hlavných hrdinov Rogue One boli najlepší práve K-2S0, Chirrut Imwe a Jyn Erso.

nea0xpsq7faidg_2_b

Podobne ako aj v spomínanej Godzille, tempo filmu je omnoho pomalšie. V prvých dvoch tretinách ide hlavne o postavy, ich históriu a budovanie sveta. A práve tietio časti boli tie najnudnejšie z celého filmu a rýchlejší spád udalostí by veľmi pomohol. Avšak, keď už sa konečne začne posledná bitka, naozaj sa všetky tie pomalé časti a čakanie vyplatilo. Bitka na konci je dôvod, prečo si kúpiť lístok do kina aj keď nemáš rád/a Star Wars.

rebel-jyn

Rovnako ako každý film, ani Rogue One nie je bez chyby. A aj keď polovica internetu tento film nenávidí a druhá úplne miluje, mne sa problémy tak zlé nezdajú. Soundtrack bol na Star Wars film slabý. Niektoré klasické zvučky bolo sotva počuť alebo boli na prvých pár sekúnd nerozoznateľné. Nie že by však toto bola vyslovene chyba alebo problém, je to iba škoda.

000a3r54324-r2d2-ew1421_459x612

Moja najväčia výčitka voči Rogue One: A Star Wars Story je veľmi pomalé tempo v prvej polovici filmu. Ako som už spomenul, vo filme sa vyskytujú nudné momenty. Chápem, že nám musia predstaviť neskutočne veľa postáv, príbeh a záporákov filmu, ale aj toto sa dá spraviť omnoho zábavnejšou a zaujímavejšou cestou. Taktiež, postava Foresta Whitakera, Saw Gerrera, sa mi zdala úplne nedôležitá a nudná.

Ale na koniec sa všetko čakanie a nudné momenty vyplatia, lebo sa dostaneš do finálnej vojnovej scény. Posledných tridsať minút vyzerá ako vojnového filmu a oplatí sa pozrieť si film len kôli tomuto veľkolepému koncu.

Rogue One: A Star Wars Story je dobrý film, ktorý sa nebojí odbáčať od klasickej Star Wars formuly a raziť si vlastnú cestu. A aj keď je táto cesta miestami pomalá a zbytočne dlhá, zvyšok filmu prevýši tieto problémy. Úžasné herecké výkony od všetkých, na čele s Felicity Jones a Donnie Yenom. Rogue One je plný emócií a efektov a slúži ako veľmi príjemné zavítanie do preďalekej galaxie.

Rogue One: A Star Wars Story je dobrý.

3/5

+efekty