Resident Evil: Apocalypse -recenzia

Pokračujeme našu cestu filmami série Resident Evil, ktorá vyvrcholí recenziou na Resident Evil: The Final Chapter. Rovnako ako s recenziou na prvý film, aj v tejto sa budú nachádzať menšie spoilery.

maxresdefault1

Resident Evil: Apocalypse sa odohráva v Raccoon City a na začiatku dostaneme pohľad na toto mesto pred a v prvých hodinách zombie apokalypsy. Potom pokračujeme od bodu, kde minulý film skončil. Umbrella Corporation uzavrela celé Raccoon City aj s obrovským množstvom civilistov do karantény. Okrem Alice (Milla Jovovich) je vo filme aj Jill Valentine (Sienna Guillory), príslušníčka R.P.D, člen ozbrojeného týmu Umbrelly Carlos Oliviera (Oded Fehr) a normálny občan L.J. (Mike Epps). A aby film nebol len o zabíjaní zombíkov, našim hrdinom zavolá Dr. Ashford, ktorý má v meste dcéru a chce ju dostať z tadiaľ von do bezpečia.

milla20jovovich20resident20evil20apocalypse

Zo začiatku som sa bál, že tento film bude rovnako zlý ako jeho predchodca. Našťastie, mýlil som sa. Milla Jovovich ako Alice sa zlepšila minimále o stokrát. Už nie je najnudnejšia postava filmu ale je to úžasná akčná hrdinka a tá najlepšia časť filmu. Nielenže má úžasné akčné scény, ale aj jej herecký výkon sa neskutočne zlepšil od prvého dielu.

Keď už sme pri tej akcií, tak tá je veľmi zábavná. Nie je to na úrovni Mad Max: Fury Road, sú to skôr veľmi zábavné a B-čkové akčné scény, ktoré sú perfektné pre film ako je tento. Najlepšia akčná scéna je pravdepodobne jedna z tých prvých, ktorá sa odohráva v kostole. Perfektná zábava. Film musím pochváliť aj za to, že sa prestal snažiť byť horrorom (ako predchodca) a sústredí sa čisto na akciu.

V prvej časti tejto ságy bol ako hlavný nepriateľ tvor známy ako Licker. V tomto filme však máme niekoho omnoho lepšieho a to je Nemesis. Tento obrovský nezastaviteľný stroj s raketometom a guľometom pôsobí ako naozaj nebezpečná a viditeľná hrozba v meste naplnenom hlúpymi zombíkmi. Áno, niekedy (hlavne zblízka) vyzerá dosť divne a neprirodzene, ale to všetko stráca zmysel v momente, keď začne kosiť ľudí aj nemŕtvych svojimi zbraňami.

monsters2b-2bnemesis2b-2bresident2bevil2b22b252820042529

Kinematografia je v tomto filme dobrá. Akcia je veľmi prehľadná a nič nie je zbytočne rozmykané, takže všetko pekne vidieť. Vo filme dostaneme aj viacero záberov mesta, jeho okolia a väčších strojov a naozaj z toho vychádza pocit rozpätia a veľkosti celého mesta, v ktorom je Alice uväznená. Tento dojem úžasne zachytáva posledná scénka, ktorá je rovnako ako aj v Resident Evil neskutočne epická a prisľubuje veľké možnosti pre pokračovanie.

obitel-zla-2-apokalipsis-32

Ani ten najlepší film nie je bez chýb a Resident Evil: Apocalypse nie je ani najlepší a rozhodne nie je bez chýb. Z minulého filmu zostala divná rocková hudba na pozadí akčných scén, no našťastie je stíšená a po väčšinu času je skoro prehliadnuteľná. To však robí momenty, keď je táto hudba silno počuťeľná ešte horšími.

Pamätáš si ako som chválil Millu Jovovich ako Alice? No, tak ona je jedna z troch dobrých hereckých výkonov v celom filme. Nie že by bol zvyšok vyslovene zlý, len väčšina vedľajších postáv sa niekedy správa úplne od veci a už sa toľko nezdajú ako reálne ľudské bytosti. To je veľká škoda, lebo každý z nich má dobré scény, ale nedá sa s nimi nadviazať citový vzťah.

A aby som už pomaly končil, na koniec ešte niečo vytknem tej dobrej kinematografií. Miestami je film tmavý až do momentu, kedy väčšina mojej obrazovky bola iba tma, kde sa skoro nič sa nedalo vidieť. A to je škoda, pretože (ako som spomenul) tie akčné scény sú naozaj vydarené.

resident-evil-apocalypse-2004-51-g

Resident Evil: Apocalypse je omnoho lepší ako som mohol dúfať a tomuto filmu sa dokázalo niečo skoro nemožné. Napravil väčšinu svojich chýb a namiesto zlého akčného horroru sme dostali veľmi zábavné akčné B-čko. Milla Jovovich ako Alice je úžasný akčný hrdina a dokonca som jej miestami aj vyslovene fandil. Všetko je veľmi pekne natočené a po väčšinu času vidieť na obrazovke všetko, až do momentu kým film bez vysvetlenia sčernie. A aj keď všetky scény s Millou sú veľmi zábavné, zvyšku hercov to až tak dobre nejde a bez Alice sa stáva film nudý.

Investovať tvôj čas do Resident Evil: Apocalypse sa oplatí.

3,6/5

+Alice