Najlepšie filmy roku 2016

A je to tu. Koniec roku 2016. A to znamená, že sa pozrieme na najlepšie filmy tohto roku. Film je forma umenia a ako každé umenie, film je veľmi subjektívny.  Preto ešte pred začiatkom chcem dodať, že toto je čisto môj názor a vybral som filmy s ktorými som mal najväčší zážitok alebo ktoré si v budúcnosti plánujem viackrát pozrieť. Taktiež chcem dodať, že som nevidel každý film, ktorý tento rok vyšiel. Medzi tie známejšie patrí napríklad Nocturnal Animals, Polednice, Vaiana alebo Arrival.

Ešte spomeniem filmy, čo boli naozaj dobré aj keď sa na môj zoznam nedostali: Nice Guys, Zootopia, The Losbter, DeadpoolBez zbytočného zdržiavania, pusťme sa do toho!

13: Batman v. Superman: Dawn of Justice

Začíname trošku kontroverzne. Je Batman v. Superman dobrý film? Nie. Je to však veľmi zábavná pastva pre oči, pri ktorej sa dá vypnúť a nechať sa unášať. Okrem veľmi dobrých vizuálnych efektov sme dostali aj výborného Batmana (Ben Affleck), Alfreda (Jeremy Irons) a Wonder Woman (Gal Gadot). Batman v. Superman má svoje chyby, ale fanúšikov má a ja si tento film v najbližšej dobe rád pozriem znovu.

batman-v-superman-dawn-of-justice-movie-poster

12: Jungle Book

Jungle Book je jeden z tých najlepších remakeov za posledné roky. Plný nádherných scenérií a neskutočne úžasnej práce s CGI a k tomu aj jeden z najuveriteľnejších detských hercov v dnešnom Hollywoode. A ak ťa nič z toho nepresvedčilo, tak mám na teba iba jednu otázku: Kde inde môžeš vidieť obrovskú opicu spievať hlasom Christophera Walkena? Iba v Knihe Džunglí.

jungle-book-2016-trailers-bare-necessities

11: Hacksaw Ridge

Mel Gibson je späť! A s ním aj neuveriteľný príbeh Desmonda T. Dossa, vojnového medika, ktorý ani raz nevystrelil zo zbrane. Andrew Garfield v hlavnej roli je úžasný, rovnako ako aj Hugo Weaving a Vince Vaughn. Film je rozdelený na dve časti, pričom prvá ukazuje Desmonda ako jemne naivného chlapca, ktorý chce pomáhať vo vojne. A tá druhá mu vojnu vrazí do tváre aby zistil, že tu sa nič ušľachtilé a ani príjemné nedeje. Hacksaw Ridge je jeden z najlepších vojnových filmov kedy spravených a stojí za každého pozornosť.

hacksaw0001

10: HUSH

Pred pár dňami som prechádzal Netflix a hľadal niečo strašidelné. Zrazu som natrafil na tohtoročný film Hush, ktorý sa rozumne vyhral so svojim žánrom. Hlavnou postavou filmu je spisovateľka, ktorá je hluchonemá. A do jej domu sa začne dobíjať šialenec s maskou. Nebudem veľa o tomto filme teraz hovoriť, vzhľadom na to, že za pár dní vydám nejaký článok týkajúci sa tohto filmu. Úžasné herecké výkony, nepríjemná atmosféra a neočakávané zvraty robia z tohto filmu povinnú jazdu pre každého milovníka žánru. A hej, je to na Netflixe.

hush_2016_poster

9: Kubo and the Two Strings

Kuba som videl po prvýkrát dnes ráno a v momente ako som skončil, bol som presvedčený, že sa tu objaví. To, čo Leví Kráľ spravil pre ručne kreslenú animáciu, to spravil Kubo and the Two Strings pre stop-motion animáciu. Jeden z najfantastickejších zážitkov celého roka, toto je bez debaty najlepší animák tohto roku. A viac ľudí musí tento film vidieť a jeho tvorcov podporiť. Celý svet tohto filmu je cítiť ako živý a garantujem, že niečo takéto ešte dlho neuvidíme.

kubo_and_the_two_strings_ver15_xlg

8: Rogue One: A Star Wars Story

Už druhý vojnový film na tomto liste. Rogue One je pre mňa jeden z tých filmov o ktorom čím viac rozmýšľaš a rozprávaš, tým lepší sa stáva. A taktiež obsahuje jednu z najlepších scén v celej Star Wars sérií. Toto je film plný naozaj dobrých hereckých výkonov, vydareného CGI a taktiež je Rogue One prekvapivo plné emócií. A perfektne zapadá do udalostí Star Wars: A New Hope.

rogue-one-teaser

7: Miss Peregrine’s School for Peculiar Children

Prekvapivo málo ľudí som počul hovoriť o tomto filme. Podľa mňa Domov pre Neobyčajné Deti Slečny Peregrinovej perfektne zachytáva pocit Burtonovského sveta, so všetkou svojou gotickosťou. Hviezdou filmy je Eva Green, ktorá podáva veľmi dobrý výkon, rovnako ako aj zvyšok hereckého obsadenia. A aj keď bol koniec silno kritizovaný, mne sa páčil.

476-film-page-large

6: The VVITCH

Máloktorý film sa mi dostal tak pod kožu, ako tohtoročná prvotina režiséra Roberta Eggersa. Film sa odohráva okolo roku 1630 a je o rodine žijúcej na okraji lesa v ktorom že vraj býva čarodejnica. The VVITCH pomaly buduje nepríjemnú atmosféru, čo neskutočne oceňujem. A ak bol destký herec v Jungle Book úžasný, tak deti v tomto filme sú desaťkrát viac lepší ako on. Vo všetkom.

the-witch-poster

5: Hunt for the Wilderpeople

Jeden z najoriginálnejších filmov tohto roku. Taika Waititi dokázal, že je úžasný režisér s touto novozélandskou komédiou. Neskutočne vtipný a inteligentný film s prekvapivou dávkou emócií. Hlavné dve postavy majú medzi sebou úžasnú chémiu a obaja sú dokonalý príklad nepravdepodobných hrdinov. Pretože gangstrom môže byť aj starec, aj tučné dieťa. “I din’t chose the skux life. The skux life chose me.”

hunt_for_the_wilderpeople_ver3

Medzi tretím a štvrtým miestom som sa dlho rozhodoval. Obidva filmy boli naozaj špeciálne. V prípade tretieho a štvrtého miesta, tieto dva filmy by mohli byť aj naopak a vôbec by mi to nevadilo, no nakoniec som ich dal do tohto poradia.

4: La La Land

La La Land mal pár dní dozadu slovenskú premiéru a je to najnovší film na celom zozname. Toto je film, ktorý ti vyčarí úsmev na tvári. Odkedy som vydel La La Land stále si púšťam piesne z filmu a stále to nie je repetetívne. Ak je jeden film ideálny na koniec jedného alebo začiatok druhého roku, tak je to práve La La Land.

lalalandposter

3: Captain Fantastic

Jediný film za celý rok, čo ma dokázal rozplakať. Podobne ako La La Land, aj Captain Fantastic ukazuje tú dobrú stranu života. Viggo Mortensen a všetci detskí herci odviedli úžasnú prácu. Film je taktiež nádherne natočený a dá sa pozerať dookola a vždy si z neho zobrať niečo trochu iné.

captain-fantastic1

Rovnako ako s tretím a štvrtým miestom, aj medzi poslednou dvojkou som sa dlho rozhodoval. Nakoniec som sa rozhodol takto, aj keď to bolo veľmi tesné. Posledné štyri miesta mohli byť hocijako poprehadzované a bol by som spokojný. A po dlhom uvažovaní, toto poradie je najviac podľa mojej chuti.

2: The Invitation

The Invitation som nevidel v kine. A predsa to bol jeden z najsilnejších a najznepokojúcejších zážitkov tohto roku. Tento film ešte v budúcnosti rozoberiem a aby som príliš nespoiloval, poviem iba toto: Triler, ktorý sa odohráva počas večere. Väčšinu filmu sa nič nedeje ale dialóg medzi postavami je tak dobre napísaný, že som si to ani neuvedomil. Čo táto režisérka dokázala, by som nazval “novým Tarantinom”. Veľké veci sa začnú diať až ku koncu a film je preplnený úžasným dialógom. Samotné postavy sa správajú ako reálny ľudia. Rovnako ako Hush, aj toto majstrovské dielo napätia je dostupné na Netflixe.

invitation

1…The Neon Demon

The Neon Demon by som dokázal rozprávať hodiny. A hodiny. A hodiny. Dokonalý mix hereckých výkonov, vizuálneho spôsobu rozprávania príbehov a otvorenej interpretácie robia z tohto filmu úžasný zážitok. Taktiež je to jeden z najzvláštnejších a najzvrátenejších filmov, čo som za svôj život videl. A ten vynikajúci elektronický soundtrack. Ak by som mal odporučiť za tento rok iba jeden film, bol by to Neon Demon. Príliš veľa ľudí ho nevidelo a pritom je to jeden z najzaujímavejších filmových zážitkov tohto roku.

neon_demon_xlg

A aké sú tvoje najobľúbenejšie filmy tohto roku? Odpoveď môžeš zanechať dolu v komentároch. Taktiež ti želám šťastný nový rok a znovu sa “uvidíme” až budúci rok.

 

 

Pridaj komentár

