Assassin’s Creed- recenzia

Ak Michael Fassbender a Marion Cotillard nedokážu zachrániť filmy podľa videohier, tak už nikdo.

assassins-creed-film-header-1280jpg-685176_1280w

Assassin’s Creed je najnovší pokus o filmovú adaptáciu videohry. Michael Fassbender hrá Calluma Lyncha. Na začiatku filmu ho zabijú, no na druhý deň sa zobudí stopercentne živý v budove spoločnosti Absergo. Callum sa dozvie, že jeho predok bol asasínom počas doby španielskej inkvizície a on sa musí pomocou stroja zvaného Animus dostať do minulosti a získať pre Abstergo jednu dôležitú vec. A táto vec má pomôcť svetu tým, že zabije pár ľudí a niekdo vďaka nej získa moc nad svetom. Samozrejme.

df-01952_r_crop

Assassin’s Creed vyzerá dobre. CGI je dobre spravené. V prítomnosti sa dá aj ako-tak vychutnať, no akonáhle sa dostaneme do minulosti, neuvidíš nič. Veľa ľudí hovorilo o “nádherne natočených akčných scénach”. S najväčšou pravdepodobnosťou videli iný film s názvom Assassin’s Creed ako ja. V momente keď sa začala akcia, všetci kameramani dostali epileptický záchvat. Akčné scény v tomto filme sú neskutočne zle natočené a postrihané. Plus, z nejakého dôvodu je v každom boji odohrávajúcom sa v 15. storočí aj veľmi divný strih do prítomnosti. Asi na to, abby sme mohli vidieť Fassbendera napodobňovať pohyby jeho predka v prázdnej miestnosti.                                                                                                   Akčné scény nemajú ľudí uspávať!

Tento film sa mal celý odohrávať v minulosti a medzi tým by mohli byť tak tri scénky (max. 15 minút každá) v prítomnosti. Namiesto toho trávime celý čas s nezaujímavými postavami, ktoré hovoria o nezaujímavých veciach v nezaujímavom Abstergu. A do toho dostaneme približne 30 minút asasínov v dobe španielskej inkvizície.

A možno by som sa toľko nesťažoval, keby herecké výkony neboli tak nudné. Fassbender, Cotillard (dokonca sem dovliekli aj Jeremyho Ironsa) sa málokedy viditeľne snažia. V momente, keď začneš silnejšie rozmýšľať nad príbehom, prestane dávať zmysel. Všetko je vysvetlené príliš rýchlo a nič nemá dostatočnú hĺbku. A myslím všetko. Od začiatku až po koniec, film má príliš veľa nevysvetlených častí.

siekfwi

V skratke: Všetko, čo sa spája s 15. storočím je fajn. Všetko v prítomnosti je zlé. Musím spomenúť kostýmy (assassínov, samozrejme), ktoré sú naozaj veľmi pekné. Celkovo je však Assassin’s Creed ďaľší dôkaz, že filmy podľa hier nie sú dobrý nápad. Tento rok sa o to pokúšal Warcraft a Assassin’s Creed, no ani jeden príliš dobre nevyšiel-čo sa týka peňažného zisku. Fassbender a Cotillard počas celého filmu spia a dávajú zo seba minimálny výkon. Akčné scény v sebe majú potenciál, no sú tak natočené a zeditované až sa na ne nedá pozerať.

Bez najmenšej pochyby, Assassin’s Creed je odpad.

0/5

+kostýmy assasínov