Resident Evil: Extinction- recenzia

Už len dvadsať dní do slovenskej premiéry Resident Evil: The Final Chapter a my sa nachádzame v polovici našej cesty naprieč filmami tejto série. Dnes nás čaká Resident Evil: Extinction.

fidfxeggauybie_1_a

Film sa odohráva na púšti v okolí Las Vegas. Na začiatku sa nám predstavia tri príbehové linky, ktoré sa postupne prepoja. Prvá linka sleduje našu hrdinku Alice, ktorá od minulého filmu nabrala aj nejaké tie superschopnosti. Trávi čas cestovaním po púšti a vyhýbajúc sa všadeprítomnej Umbrelle. Druhá linka sleduje skupinu hrdinov, v ktorej sa náchádza aj L.J a Carlos z minulého filmu. V tejto skupine sa nachádzajú aj iné postavy, aj keď tie nie sú až tak zaujímavé alebo dôležité. A posledná príbehová linka sleduje dr. Isaacsa, vedca pracujúceho pre Umbrellu. On sa snaží využiť T-Virus (látka, čo zmenila všetkých na zombie) a krv Alice aby pomocou nich vytvoril novú látku. Tá by mu mala pomôcť kontrolovať zombíkov.

re_extinction06

Ak sa ti páčili predošlé dva filmy, bude sa ti páčiť aj tento. Milla Jovovich ako Alice podáva najlepší herecký výkon v celom filme. Aj keď všetci hrajú veľmi jednodimenzionálne postavy, Milla dáva tej svojej postave aspoň nejakú hĺbku. Kinematografia je dobrá. Film je pekne natočený a akčné scény sú prehľadné a zábavné. Veľmi sa mi páčilo, že film sa prevažne celý odohrával v púšti. Bolo to zaujímavé a celkom netradičné prostredie na zombie film.

Toto je zatiaľ môj obľúbený Resident Evil. A to vďaka tomu, že sa konečne zbavili tej divnej rockovej hudby na pozadí akčných scén. Tvorci nechávajú počas akčných scén iba zvuky a zbraní a zombíkov. A to robí obrovský rozdiel v kvalite filmu.

resident-evil-extinction-ali-larter1

Ak v jednom ohľade film zaostáva, tak to sú práve realistické postavy. Všetci hrdinovia v tomto filme sú silní a charizmatikcí ľudia, ktorý dokážu narábať zo zbraňami a podávajú zábavné hlášky. Každý záporák stojí pri počítači a dookola hovorí iba o Alice a zombíkoch. Pointa je, že ak máme už tri filmy nejakej série, mali by sme mať aj zaujímavé postavy. Polovica z hrdinov nie je ani poriadne predstavená. A to je škoda, vzhľadom na obrovský potenciál rôznych postáv.

Resident Evil: Extinxtion je silne B-čkový film. Pre fanúšikov série vítané pokračovanie série. Milla Jovovich je bez debaty najlepšia a najzaujímavejšia časť filmu. Akcia sa od minulého filmu trochu zlepšila. A to hlavne vďaka tomu, že sa zbavili rockovej hudby v pozadí. No jednodimenzionálne postavy sú kameň úrazu tohto filmu. Predsa len sme už tri filmy v sérií a rozvoj postáv je minimálny.

Resident Evil: Extinction je hlúpy, ale zábavný.

3/5

+Milla Jovovich