Alien: Covenant -recenzia

Pri recenzií na Life som spomenul, že to bude lepší Alien film ako Covenant. Mýlil som sa.

mv5bmtu3nzqynzc2ml5bml5banbnxkftztgwmzexmdu5mdi-_v1_sy1000_cr0014991000_al_

Alien: Covenant je ďaľší diel v dlhej sérií Alien filmov, pričom zároveň slúži aj ako pokračovanie k Prometheus a prequel ku AlienCovenant sa odohráva približne desať rokov po udalostiach filmu Prometheus a sleduje posádku lodi Covenant na ich kolonizačnej misií. Počas ich letu však nájdu planétu, ktorá je omnoho bližšie a pre ľudské podmienky na život výhodnejšia. Prirodzene, rozhodnú sa túto planétu preskúmať, čo (pomimo faktu, že to je príšerné rozhodnutie) odštartuje celý film.

mv5bmtu2nzmwmjc3nf5bml5banbnxkftztgwmdexmdu5mdi-_v1_sx1500_cr001500999_al_

Z technického hladiska, Alien: Covenant je perfektný film. Soundtrack je príjemne mrazivý a podobný prvému filmu, aj keď počas filmu nebol veľmi výrazný. Vizuálna stránka tohto filmu je fantastická. Toto je jeden z tých najkrajších filmov tohto roku, hlavne vďaka nádhernej kamere, osvetleniu a setom.

Prekvapivo dobré boli aj všetky postavy. A teraz nemyslím “dobré” ako dobrý ľudia, ale “dobré” ako zaujímavé postavy s ktorými sa príjemne trávi čas. Michael Fassbender je zo všetkých najlepší ako android tejto posádky. Vždy bol tá najzaujímavejšia postava na scéne. Katherine Waterson ako Daniels (Ellen Ripley tejto posádky) taktiež podala nadpriemerný výkon a z celého filmu je to moja obľúbená postava. Paradoxne, veľmi dobrý bol aj Danny McBride, ktorého som predtým poznal iba z komédií (Vice Principals).

Atmosféra tohto filmu je geniálne temná. Od začiatku až po úplný koniec, film buduje napäťie, ktoré málokedy vypustí. A aj keď ho ku koncu začne upúšťať, film je stále strašidelný. A toto úsko súvisí aj s koncom filmu; toto je jeden z najtemnejších koncov aký som videl za posledné roky. Koniec Alien: Covenant je jedno z tých mála miest kde film uvolní napätie a zanechá tak jeden z najstrašidelnejších momentov celej filmovej série.

mv5bmtu5njg1mdu0mv5bml5banbnxkftztgwndu3mja2mti-_v1_sx1777_cr001777999_al_

Aj keď je celý film pomerne strašidelný, jeden aspekt v tomto priamo zlyháva. A to je CG xenomorph. Nepochop ma zle; je stále hrozivý keď je na obrazovke, ale nikdy som plno neveril, že tam naozaj je. To CGI je celkom viditeľné a ja som im jednoducho nedokázal uveriť. Xenomorph najlepšie funguje v prítmí a tieňoch, a preto keď sa objaví za denného svetla na obrazovke v “celej svojej kráse” stratí väčšinu toho, čo ho robí strašidelným. A to ma veľmi sklamalo.

Všetky postavy robia hlúpe rozhodnutia. Toto je však ešte zhoršené tým, že o tie postavy som sa zaujímal a chcel som, aby prežili. Všetci členovia posádky sa v istom momente začnú správať ako úplní idioti. Nechcem ísť zbytočne do detailov, aby som nespoiloval príbeh. Alien: Covenant má v sebe pár zvratov, ktorými sa snaží prekvapiť diváka. Bohužiaľ, každý z nich sa dá predvídať už pár minút dopredu, čo nepomáha ani príbehu a ani hlavým postavám. Väčšina z týchto zvratov je buď variácia na nejaké prekvapenie z predošlých Alien filmov alebo niečo tak často používané, že už je to vlastne horrorové klišé.

mv5bmtc4nzezody2nv5bml5banbnxkftztgwmtixmde2mti-_v1_sx1500_cr001500999_al_

Alien: Covenant je lepší ako som očakával a tónom má bližšie ku Alien ako ku Prometheus. Po vizuálnej stránke je toto perfektný film, s dobrou strašidelnou atmosférou a zábavnými, ale hlúpymi postavami, pri ktorých dobre plynie čas. Bohužiaľ, nevyvážený a predvídateľný príbeh spolu s CG xenomorphom kvalite filmu nepomáhajú. Aj napriek tomu, Alien Covenant je dobrý sci-fi horror ktorý sa oplatí vidieť.

Alien: Covenant

3/5

+vizuál