Baywatch -recenzia

Trailer na tento film som videl už viackrát, no stále je zábavnejší ako samotný film. A to vypovedá o kvalite.

mv5bmji4ntq3oti3nv5bml5banbnxkftztgwmji5mdazmji-_v1_sx1500_cr001500999_al_

Baywatch je remake rovnomenného seriálu z 90-tych rokov. V tomto filme Mitch (Dwayne “The Rock” Johnson) hrá hlavného plavčíka na pláži. Za úlohu od svojich nadriadených musí medzi svojich plavčíkov zaučiť aj sebeckého Matta Brodyho (Zac Efron) a aby toho nebolo málo, na jeho pláži sa začnú objavovať drogy a mŕtvoly.

mv5bmtk5ntayndgznf5bml5banbnxkftztgwodi5mdazmji-_v1_sy1000_cr006661000_al_

Do kina som išiel s očakávaním dobrej a zábavnej komédie. Bohužiaľ, moje očakávania neboli naplnené. Aj keď som sa párkrát zasmial, väčšina filmu bola až nepríjemne nevtipná. Najlepšie vtipy prichádzajú od The Rocka, ktorý je zároveň aj najlepšia časť celého filmu. Nielen ako Mitch, ale aj ako človek, on vyzerá že sa vždy baví a vychádza z neho veľké množstvo charizmy, ktorá poháňa Baywatch dopredu.

mv5bmjizntuwotu3n15bml5banbnxkftztgwnza5mdazmji-_v1_sx1500_cr001500999_al_

A presne tam pochvali končia. Baywatch je totiž nevtipný a nedorobený kus filmu. Všetky hlavné postavy (s výnimkou dvoch) sú vo filme ako sexuálne objekty. A to by mi nevadilo, keby robili aj niečo iné ako len vyzerali dobre. Každý z nich má jednu vtipnú hlášku a tam rozmer ich postáv končí. Áno, sťažujem sa na postavy a ich charakterizáciu vo filme ako je Baywatch. Je to iba škoda, že každá postava funguje ako odmena pre oči a zásoba na vtipy; nič viac.

V komédiách sa dá očakávať, že nie všetky vtipy budú vtipné. Kinosála, do ktorej som išiel bola skoro plná. A predsa len, publikum sa nahlas zasmialo maximálne šesťkrát. Medzi tým bolo ešte pár tlmených smiechov, ale nič hodné veľkej letnej komédie. Ak by si náhodou chcel vedieť, ktoré sú tie najlepšie vtipy, pozri si trailer. Väčšina z nich je práve tam.

Jeden aspekt Baywatch ma poriadne zmiatol. CGI. Vyzerá ako keby ho robil niekto, so 5-minútovými skúsenosťami s Adobe After Effects. Vo filme je jedna scéna, kde musí Mitch a jeho tým zachrániť pár ľudí z horiacej lodi. A ten oheň vyzerá umelo. Je tam záber, kde sa jeden z ľudí na lodi doslova dotýka ohňa ale nič to s nikým nerobí. Ani samotný oheň sa nemení; je to pár plameňov, ktoré sú párkrát prekopírované. A ja si niesom istý, či nemali dostatok peňazí na dobré CGI alebo či to bolo spravené schválne, ako narážka na seriál. Tak či onak, CGI a jeho kvalita je veľmi mätúca.

mv5bmte0mdq3mte0ntneqtjeqwpwz15bbwu4mduwotawmziy-_v1_sx1500_cr001500999_al_

Ak niekto čakal od tohto filmu viac ako len zábavnú komédiu, mal by si znížiť očakávania. Ak však niekto dúfa v zábavný letný film, bude taktiež sklamaný. The Rock je jediný, kto drží Baywatch nad vodou. Množstvo nezaujímavých postáv, nevtipných vtipov a príšerného CGI robia z tohto čisto zlý film a jediné čo zážitku z filmu pomôže, sú omamné látky. Škoda minutého potenciálu.

1/5

+The Rock

-postavy